Kan jag ändra i min order?
Om ordern inte har hunnit behandlas av vårt lager, kan vi fortfarande ändra eller ta bort varor ur din order.
När skickas min order?
Normal utleverans från oss sker inom 2-7 arbetsdagar. Dock beror det på vad du beställt. Sänglinne har t e x 3-4 veckors leveranstid. Mattor har minst 2 veckors leveranstid och kuddar och plädar har ca 5 arbetsdagar. Du kan mot extra tillägg få en extra snabb leverans.
Var är min order?
När vi skickat din order, får du ett mail innehållande en orderbekräftelse. Våra paket sms-aviserar vi alltid.
Reserveras mina varor om de läggs i shoppingbagen?
Nej det gör de inte. Det går inte att reservera eller lägga undan några varor.
Varför har jag inte fått en orderbekräftelse?
Det går automatiskt ut en orderbekräftelse till din mail när köpet är genomfört. Har du inte fått någon orderbekräftelse beror det oftast på att den har hamnat i din skräppost. Observera att det kan ta ca 5 minuter innan orderbekräftelsen kommer.
Jag vill veta mer om varorna, vart vänder jag mig?
Kontakta gärna kundtjänst på info@prettyhome.se. I vissa kategorier t e x mattor som är beställningsvaror kan du först beställa ett mattprov som du sedan skickar tillbaka med ett medföljande returkuvert. Du kan även självklart kontakta oss på 031-18 83 00 under butikstid på vardagar.
Jag har sett en fin produkt i webshopen, finns den även i butik?
Kontakta oss alltid, ibland finns produkterna bara på vårt lager i London men ofta i vårt showroom.
Jag är i kassan och vill betala, hur gör jag?
I kassan fyller du i din email, postnummer och personnummer. Observera att din order endast kan levereras till den adress där du är folkbokförd. När du klickar på slutför köp, skapas automatiskt en faktura och i nästa steg kan du välja om du vill betala med kort, faktura, delbetala eller betala via internetbank.
Jag kan inte välja faktura som betalningsalternativ, varför?
Det kan bero på olika anledningar. Vi kan tyvärr inte svara på detta då det är Klarna som ansvarar för betalningen. Kontakta dem på 08-120 120 10.
Jag har frågor angående min betalning, vem ska jag prata med?
Kontakta DIBS kundtjänst 08-527 525 00. DIBS som sköter all betalning.
När levereras min order?
Normal utleverans från oss sker inom 2-7 arbetsdagar. Dock beror det på vad du beställt. Sänglinne har t e x 3-4 veckors leveranstid. Mattor har minst 2 veckors leveranstid och kuddar och plädar har ca 5 arbetsdagar. Du kan mot extra tillägg få en extra snabb leverans.
Hur spårar jag min beställning?
När vi har skickat din order, så gör vi en sms-avisering på ditt paket som går till det mobilnummer som du gett oss.
Jag har valt hämta i butik, när jag kan hämta min beställning?
Vi kontaktar dig när det finns hos oss.
Vad kostar frakten?
Frakten kostar 49 kr vid vanlig postpaket.
Jag har missat att hämta ut min försändelse, vad händer då?
Om man har missat att hämta ut sin försändelse tillkommer det en avgift på 350 kr som debiteras i efterhand.
Hur gör jag vid byte?
Vid byte måste en ny beställning läggas på önskad vara. Kontakta kundtjänst på info@prettyhome.se.
Kostar det att byta?
Nej att byta en vara är kostnadsfritt. Ett byte innebär byte mellan storlekar.
Kostar det någonting att göra en retur?
Ja, det tillkommer returporto á 45 kr när du väljer att göra en retur.
Har ni mottagit min retur?
Du får ett mail när vi har genomfört en återbetalning, alltså inte när vi tagit emot den.
När sker återbetalningen?
Återbetalningen sker så snart vi behandlat din retur. Har du betalat med faktura, skickar vi en uppdaterad faktura till din mail. Har du betalat med kort är det DIBS som sköter återbetalningen.
Jag har returnerat mina varor, vad ska jag betala?
När vi har behandlat din retur, skickar DIBS en uppdaterad faktura till din mail.
Kan jag kombinera rabatter?
Nej. Rabattkoder går inte att kombinera med andra rabatter och gäller endast på varor med ordinarie pris.
Kontakta oss på info@prettyhome.se eller 031-188300