Samtliga priser på Pretty Home Webshop är inklusive 25% svensk moms. Vi reserverar oss för eventuella prisfel och prisjusteringar.
Är du under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd för få att beställa hos oss.
Pretty Home Webshop reserverar sig för eventuella "tryckfel" samt färgavvikelser på produkter presenterade på Prety Home Webshop. Vi arbetar för att våra foton skall vara så representativa som möjligt och överensstämma med verkligheten. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende.
Alla varor förblir Pretty Home´s egendom till dess att full betalning kommit bolaget tillhanda.
Försök till bedrägerier polisanmäls. Pretty Home förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.
Rabattkoder går inte att kombinera med andra rabatter och gäller endast på varor med ordinarie pris.
Kan jag kombinera rabatter?
Nej. Rabattkoder går inte att kombinera med andra rabatter och gäller endast på varor med ordinarie pris.
Normal leveranstid är cirka 3-7 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid. De flesta av våra varor finns på lager i London. Tapeter har en leveranstid ca 14 dagar. Mattor har en leveranstid på 2-3 veckor. Sänglinne som bara görs på beställningar har en leveranstid på 3-4 veckor. Möbler som är beställningsvaror har en leveranstid på 6-8 veckor.
Vi skickar beställningar med Postnord. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
Fraktkostnaden för en beställning debiteras med 49 kr på standardfrakter - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket. Vid ordervärde överstigande 2500 kr bjuder vi på fraktkostnaden.
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.
Pretty Home är inte nöjda förrän du som kund är nöjd. När du handlar på Pretty Home Webshop har du alltid 14 dagars ångerrätt. Ångerfristen börjar löpa den dag du tar emot dina varor. Returnerade varor skall vara oanvända och i originalförpackning samt eventuella hangtags skall sitta kvar. Om så inte är fallet kommer en värdeminskning på 100% av varans värde att dras av vid återbetalning. Pretty Home tar ut en kostnad på 45 kr för returfrakten. Om du saknar din returfraktsedel eller har frågor angående byten och returer, kontakta kundservice via info@prettyhome.se, via telefon 031 – 18 83 00.
Specialbeställda varor har ingen möjlighet till ånger- eller bytesrätt. Däremot finns det möjlighet att beställa prover innan ni lägger beställning så att ni vet hur varan ser ut innan ni lägger er beställning.
Om det passar dig är du välkommen att reklamera din vara direkt i Pretty Home´s Showroom, men kontrollera först öppettiderna. Vi finns på;
Pretty Home
Flygtornsvägen 9
423 36 Torslanda
Om du kommer med bil från Göteborg kör Torslanda och Öckerö färjeläger, resan tar ca 30 minuter från Göteborgs Centrum.
Retur- & bytespolicy
Packa dina varor som du fick dem från Pretty Home. Tejpa fast returfraktsedeln på utsidan av paketet. Lämna in paketet hos Postnords ombud. Vi kontaktar dig via email när vi har behandlat din retur. Vid byte måste en ny beställning läggas på önskad vara. Kontakta kundservice för att få en rabattkod som ger fri frakt. Vid frågor, kontakta kundservice via info@prettyhome.se, via telefon 031 – 18 83 00.
Återbetalning/värdeminskning vid retur
Återbetalning görs efter att varan har returnerats samt mottagits i sitt originalskick. Vid retur av produkter som inte är i originalskick dras en värdeminskning på 100% av varans värde. Beloppet för varan förs normalt sett tillbaka till kundens konto inom ca 10-15 bankdagar.
DIBS
Du kan betala med kontokredit eller direktbetalning via bank i vår webshop. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är det DIBS som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom DIBS kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Vill ni komma i kontakt med DIBS kundtjänst 08-527 525 00.
Minimiorder är 300 kr inklusive moms.
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/